Pagrindinės biuro kėdžių reguliavimo funkcijos

kaip isrinkti biuro kede

Kodėl ergonominės kėdės turi tiek daug reguliavimo galimybių ?

Kiekvienas žmogus yra skirtingas.

  • Kiekvienas žmogus yra skirtingas. Žmogaus kūno sandara - ūgis, svoris, figūra yra individualūs. Nėra dviejų vienodų žmonių kūnų, net jeigu jų ūgiai yra vienodi. Mes turime skirtingus šlaunų ir blauzdų ilgius, skirtingas juosmens linijas, skirtingo ilgio stuburą.
  • Skirtingų profesijų žmonės naudoja darbo kėdes labai individualiai atsižvelgdami į savo darbo pobūdį. Taip pat reikėtų įvertinti žmogaus genetines ypatybes, darbo įpročius bei galimą ilgo netaisyklingo sėdėjimo žalą kūnui bei stuburui.
  • Ergonominių kėdžių gamintojai, atsižvelgdami į šiuos veiksnius, siūlo kėdes su daugybe reguliavimo galimybių, tačiau kaip jos veikia ir kam yra reikalingos?
Žemiau pateiktos pagrindinės biuro kėdžių reguliavimo funkcijos (priklauso nuo modelio bei kėdės komplektacijos):
1-kedes-aukscio-reguliavimas
1

Kėdės aukščio reguliavimas. Standartinė biuro kėdės reguliavimo funkcija.

Ergonominės biuro kėdės aukštis turėtų būti lengvai reguliuojamas. Geriausia, kad tai būtų pneumatinis aukščio reguliavimo mechanizmas. Kėdės aukštis yra tinkamas, kai sėdinčiojo pėdos pilnai liečia žemę, o keliai yra kiek aukščiau nuo sėdėjimo atramos. Kėdė, kurios sėdynės aukštis reguliuojamas nuo 35 cm iki 48 cm matuojant nuo grindų, yra tinkama maždaug 95 % vartotojų. Sėdint tokioje kėdėje kojų pėdos laisvai ilsėsis ant grindų plokštumos, šlaunys horizontalioje padėtyje, o rankų padėtis bus stalo aukštyje. Pasirinkite kėdės aukštį tokį, kad kojų pėdos laisvai ilsėtųsi ant grindų plokštumos, - 90 laipsnių kampas per kelių sulenkimą yra komfortiškas ir užtikrina gerą kraujo apytaką.

2-multiblokinis-mechanizmas-kedes-aukscio-reguliavimas
2

Priekinės ašies svyravimo - multiblokinis kėdės mechanizmas. Kėdės aukščio reguliavimas. Standartinė biuro kėdės reguliavimo funkcija.

Ergonominės biuro kėdės aukštis turėtų būti lengvai reguliuojamas. Geriausia, kad tai būtų pneumatinis aukščio reguliavimo mechanizmas. Kėdės aukštis yra tinkamas, kai sėdinčiojo pėdos pilnai liečia žemę, o keliai yra kiek aukščiau nuo sėdėjimo atramos. Kėdė, kurios sėdynės aukštis reguliuojamas nuo 35 cm iki 48 cm matuojant nuo grindų, yra tinkama maždaug 95 % vartotojų. Sėdint tokioje kėdėje kojų pėdos laisvai ilsėsis ant grindų plokštumos, šlaunys horizontalioje padėtyje, o rankų padėtis bus stalo aukštyje. Pasirinkite kėdės aukštį tokį, kad kojų pėdos laisvai ilsėtųsi ant grindų plokštumos, - 90 laipsnių kampas per kelių sulenkimą yra komfortiškas ir užtikrina gerą kraujo apytaką.

3-nugaros-atloso-aukscio-reguliavimas
3

Nugaros atlošo aukščio reguliavimas.

Reguliuojamas nugaros atlošo aukštis leidžia pritaikyti kėde skirtingo ūgio žmonėms ir geriausiai prilaikyti Jūsų dubenį, juosmenį, nugarą, pečius. Tinkamai sureguliuokite nugaros atlošo aukštį, kad juosmuo būtų patogiai palaikomas, o Jūs išvengtumėte juosmens įtampos ir nuovargio.

4-nugaros-atloso-pasvirimo-kampo-reguliavimas
4

Nugaros atlošo pasvirimo kampo reguliavimas.

Atlošas turi palaikyti nugarą įvairiomis sėdėjimo pozicijomis. Pasvirus atgal su atlošu, kol nedirbate su dokumentais, leidžiate atlošui perimti dalį viršutinės kūno dalies svorio. Ši savybė padeda išvengti stuburo diskų ir raumenų įtampos. Sureguliuokite nugaros atlošo kampą, kad juosmuo ir pečiai patogiai ilsėtųsi atsirėmęs į kėdės nugarėlę bei užfiksuokite padėtį.

5-nugaros-atloso-gylio-reguliavimas
5

Nugaros atlošo gylio reguliavimas.

Reguliuojamas nugaros atlošo gylis leidžia patogiai laikyti šlaunis visu ilgiu ir tinkamai paremti nugarą tiek aukštiems, tiek žemesniems žmonėms. Sėdėjimo gylis turi būti toks, kad pilnai paremtų šlaunis ir paliktų mažą tarpą tarp kelių, tuo tarpu žmogaus juosmuo turi pilnai atsiremti į kėdės atlošo apatinę dalį.

6-sedynes-gylio-reguliavimas
6

Sėdynės gylio reguliavimas.

Suteikia galimybę reguliuoti sėdynės gylį stumiant sėdynę pirmyn ir atgal. Sėdint, nugaros atlošas turi visa plokštuma laikyti Jūsų nugarą. Jeigu šlaunys yra trumpesnio ilgio, reikia sumažinti sėdynės gylį taip, kad lengvai pasiektumėte atlošą ir išvengtumėte šlaunų įtampos. Žemesnio ūgio žmonės dažnai sėdi ant priekinės sėdynės dalies, nepasiekdami atlošo, todėl nugara yra nelaikoma, o laikysena tampa netaisyklinga, dėl ko gali kilti raumenų pervargimas. Jei šlaunų ilgis yra didesnis, sėdynės gylio reguliavimas leis taisyklingai, visa plokštuma laikyti šlaunis.

7-centrines-asies-kedes-svyravimas-atsilosimas
7

Centrinės ašies kėdės svyravimas – atsilošimas (variantas – kai sėdimoji dalis tvirtai sujungta su atlošu).

Kėdės atsilenkimo taškas yra sėdynės centre. Tai funkcija leidžianti kėdei pasikreipti grindų plokštumos atžvilgiu. Kėdė atsilošia siekiant sumažinti raumenų ir stuburo diskų nuovargį, bei leidžia išvengti nugaros įtampos. Kai svyravimo ašis yra tiesiai virš kėdės pagrindo centro bei sėdimoji dalis tvirtai sujungta su atlošu – jūsų pėdos pakyla nuo grindų, tai nėra labai patogu.

8-tiltinis-mechanizmas-fiksuojama-viena-darbine-kedes-padetis
8

Tiltinis mechanizmas. Centrinės ašies kėdės svyravimas. Fiksuojama ik viena darbinė kėdės padėtis.

Standartinė tiltinio (centrinės pasvirimo ašies) mechanizmo funkcija. Tiltinis mechanizmas leidžia užfiksuoti vieną darbinę vertikaliąją padėtį arba, atrakinus svyravimo funkciją, palieka kėdę laisvai svyruoti. Norėdami užfiksuoti darbo padėtį, pastumkite rankenėlę į vidų. Norėdami palikti kėdę laisvai svyruoti – ištraukite rankenėlę.

9-centrines-asies-svyravimas-atsilosimo-padeties-fiksavimas
9

Multiblokinis mechanizmas su centrinės ašies svyravimu. Šis mechanizmas leidžia fiksuoti kėdės atsilošimą bet kurioje padėtyje.

Atsilenkimo padėtis fiksuojama bet kurioje padėtyje arba atleidžiama – tuomet kėdė paliekama laisvai svyruoti. Užfiksuokite kėdę pozicijoje kuri yra Jums patogiausia, arba palikite kėdę judėti laisvai.

10-centrines-asies-svyravimas-atsilosimo-tamprumo-reguliavimas
10

Centrinės ašies kėdės svyravimas. Kėdės atsilošimo tamprumo reguliavimas.

Atsilošimo tamprumas reguliuojamas tam kad skirtingo svorio žmonės galėtų rasti patogiausią natūralią pasvirimo būseną. Tai būna, kai kėdės atlošas gerai prilaiko nugarą, neleidžiant staigiai pasvirti atgal ir, tuo pačiu metu nestumia per jėgą į priekį, žmogui grįžtant į vertikalią padėtį. Padidinkite arba sumažinkite kėdės atsilošimo tamprumą, kuris geriausiai atitinka kūno svorį.

11-multiblokinis-mechanizmas-priekines-asies-svyravimas
11

Priekinės ašies multiblokinis mechanizmas. Priekinės ašies svyravimas – atsilošimas.

Kėdės atsilošimo funkcija leidžia sumažinti nugaros raumenų ir stuburo sąnarių nuovargį, atpalaiduoja bei mažina nugaros įtampą. Svyravimo ašis yra priekinėje sėdynės dalyje, arti Jūsų kelių. Šiuo atvejų pėdos nepakyla nuo grindų, o nugara ir galva nusileidžia žemiau nei kėdėse su centrine svyravimo ašimi. Ši savybė leis Jums atsilošti ir svyruoti neprarandant kūno palaikymo.

12-multiblokinis-mechanizmas-atsilosimo-padeties-fiksavimas
12

Multiblokinis mechanizmas su priekinės ašies svyravimu. Šis mechanizmas leidžia fiksuoti kėdės atsilošimą keliose padėtyse.

Atsilenkimo padėtis fiksuojama (pasirinkti galima keletą skirtingo pasvirimo kampo užfiksuotų darbo padėčių) arba atleidžiama – tuomet kėdė paliekama laisvai svyruoti. Užfiksuokite kėdę pozicijoje kuri yra Jums patogiausia, arba palikite kėdę judėti laisvai.

13-multiblokinis-mechanizmas-atsilosimo-tamprumo-reguliavimas
13

Priekinės ašies multiblokinis mechanizmas. Atsilošimo tamprumo reguliavimas.

Atsilošimo tamprumas reguliuojamas tam kad skirtingo svorio žmonės galėtų rasti patogiausią natūralią pasvirimo būseną. Tai būna, kai kėdės atlošas gerai prilaiko nugarą, neleidžiant staigiai pasvirti atgal ir, tuo pačiu metu nestumia per jėgą į priekį, žmogui grįžtant į vertikalią padėtį. Padidinkite arba sumažinkite kėdės atsilošimo tamprumą, kuris geriausiai atitinka kūno svorį.

14-sinchroninis-kedes-pasvirimas
14

Sinchroninis mechanizmas. Sinchroninis biuro kedės pasvirimas.

Atlošas pastoviai yra prigludęs prie Jūsų nugaros bei palaiko juosmens sritį. Kėdės sėdimoji dalis ir nugaros atlošas atsilenkia sinchroniškai santykiu 1:2, - jeigu sėdimoji dalis pasvyra 1, - atlošas pasvyra 2 laipsniais. Toks kėdės pasvyrimas užtikrina didelį komfortą, geresnę kraujo apytaką ir dinaminį žmogaus kūno judesių atkartojimą. Sinchroninis atsilenkimas atveria laikyseną - krūtinės ląstą ir skatina taisyklingą kūno judėjimą. Kėdės svyravimą galima fiksuoti arba palikti judėti laisvai.

15-sinchroninio-pasvirimo-padeties-fiksavimas
15

Sinchroninis mechanizmas. Sinchroninio pasvirimo padėties fiksavimas.

Atsilošimo fiksavimas suteikia galimybę užfiksuoti patogų kėdės atsilošimo kampą. Atsilenkimo padėtis fiksuojama (pasirinkti galima iš 4 arba 5 darbo padėčių - priklausomai nuo kėdės modelio) arba atleidžiama – tuomet kėdė paliekama laisvai svyruoti. Užfiksuokite kėdę pozicijoje kuri yra Jums patogiausia, arba palikite kėdę judėti laisvai.

16-sinchroninis-pasvirimas-tamprumo-reguliavimas
16

Sinchroninis mechanizmas. Sinchroninio atsilošimo tamprumo reguliavimas.

Atsilošimo tamprumas reguliuojamas tam kad skirtingo svorio žmonės galėtų rasti patogiausią natūralią pasvirimo būseną. Tai būna, kai kėdės atlošas gerai prilaiko nugarą, neleidžiant staigiai pasvirti atgal ir, tuo pačiu metu nestumia per jėgą į priekį, žmogui grįžtant į vertikalią padėtį. Padidinkite arba sumažinkite kėdės atsilošimo tamprumą, kuris geriausiai atitinka kūno svorį.

17-nepriklausomas-atloso-sedynes-pasvirimo-kampo-reguliavimas
17

Nepriklausomas sėdynės ir nugaros atlošo pasvirimo kampo reguliavimas bei pasirinktos padėties fiksavimas.

Standartinė asinchroninio pasvirimo (laisvai judančio) mechanizmo funkcija. Šių kėdžių sėdimosios dalies ir nugaros atlošo pasvirimo kampą galima reguliuoti individualiai. Rankenėle galima fiksuoti bet kokias patogias sėdynės ir atlošo pozicijas nepriklausomai viena nuo kitos, arba palikti laisvai judėti, kad kėdė lengvai prisitaikytų prie sėdinčiojo kūno judesių.

18-juosmens-aukscio-palaikymo-reguliavimas
18

Juosmens aukščio palaikymo reguliavimas.

Ši funkcija leidžia pakeisti kėdės atlošo juosmens srities palaikymo aukštį. Tai padeda geriau pritaikyti kėdę skirtingiems žmonėms toje kūno srityje, kur juosmens palaikymo linijos liečiasi su nugara. Tinkamai nustatykite atlošo juosmens atramą kad patogiai laikytų juosmenį ir sumažintų įtampą nugaros slanksteliams.

19-juosmens-srities-palaikymo-islinkimo-reguliavimas
19

Juosmens srities palaikymo išlinkimo reguliavimas.

Juosmens palaikymo funkcija - tai gali būti švelniai išlenktos kreivės atlošo formoje, arba įmontuojama į patį atlošą pagalvėlė su reguliavimu arba be jo. Ši savybė padeda išvengti plokščios juosmens stuburo dalies, kuri atsiranda ilgai sėdint su netinkamai paremtu juosmeniu. Geriausiai juosmens prilaikymas yra suderinamas su pakreipiama sėdyne. Padidinkite arba sumažinkite juosmens srities palaikymo išlinkimą.

20-sedynes-galimybe-pasilenkti-i-prieki
20

Sėdynės galimybė pasilenkti į priekį.

Tai funkcija leidžianti sėdynę palenkti į priekį pakreipiant dubenį. Kėdė pasilenkia į priekį pakeisdama šlaunų kampą, tokiu būdu leidžiant kraujui laisvai cirkuliuoti apatine kūno dalimi. Kuomet dubens sritis palenkiama į priekį, juosmuo ir stuburas natūraliai atpalaiduojami ir ilsisi. Taip pat, neužspaudžiant pilvo srities, užtikrinama geresnė skrandžio veiklą.

21-svelniai-uzapvalintas-zemyn-sedynes-krastas
21

Švelniai užapvalintas žemyn sėdynės kraštas.

Švelniai užapvalintas žemyn sėdynės kraštas leidžia sumažinti įtampą kelių vidinėje pusėje. Tokiu būdu kraujas gali geriau cirkuliuoti apatine kūno dalimi.

22-priekinio-sedynes-krasto-pasvirimas-zemyn
22

Priekinio sėdynės krašto pasvirimas žemyn.

Lankstus bei specialiai suformuotas sėdynės kraštas leidžia iki minimumo sumažinti įtampą kelių vidinėje pusėje. Tokiu būdu kraujas gali laisvai cirkuliuoti apatine kūno dalimi.

23-reguliuojamas-porankiu-aukstis
23

Reguliuojami porankiai. Reguliuojamas porankių aukštis.

Reguliuojamo aukščio porankiai laiko rankų svorį, sumažindami apkrovą pečių ir viršutinės rankos dalies raumenims. Porankiai ypač naudingi jei daug dirbate kompiuteriu. Reguliuojamo aukščio porankiai leidžia geriau sureguliuoti pečių ir dilbių padėtį stalviršio atžvilgiu. Nustatykite tinkamą porankių aukštį, kad pagerintumėte viršutinės liemens dalies palaikymą ir sumažintumėte kaklo ir pečių įtampą.

24-reguliuojamas-porankiu-plotis
24

Reguliuojami porankiai. Reguliuojamas porankių plotis.

Reguliuojamas porankių plotis leidžia nustatyti norimą atstumą tarp porankių ir žmogaus kūno. Porankiai, esantys arčiau kūno, padeda išvengti per daug plačiai laikomų alkūnių ir riešų lenkimo į šoną, pavyzdžiui, dirbant kompiuteriu. Porankių plotis turėtų atitikti pečių plotį, kad tinkamai palaikytų dilbius, ir sumažintų kaklo ir pečių įtampą.

25-porankai-su-reguliuojamu-pasukimo-kampu
25

Reguliuojami porankiai. Porankiai su reguliuojamu pasukimo kampu.

Porankiai pasukami kampu į kėdės vidų arba išorę, kad suteiktų dar geresnį alkūnių palaikymą dirbant su kompiuterio klaviatūra.

26-porankiai-su-minkstais-padukais
26

Porankiai su minkštais padukais.

Porankiai su minkštais padukais padeda išvengti nemalonaus spaudimo dilbių ir alkūnių apatinėje dalyje.

27-reguliuojamas-galvos-atlosas
27

Reguliuojamas galvos atlošas.

Keičiamas galvos atlošo aukštis suteikia ergonominį kaklo bei galvos palaikymą. Šis privalumas naudingas žmonėms, kurie turi kaklo ir pečių problemų. Jis gali atpalaiduoti pečių ir kaklo raumenis, ir suaktyvinti šių sričių kraujotaką. Pakelkite arba nuleiskite galvos atlošą taip kad atitiktų Jūsų ūgį. Kai kurios kėdės turi galvos atlošus su gylio reguliavimo funkcija.

28-ergonomiskai-suformuotos-minkstos-kedes-dalys
28

Ergonomiškai suformuotos minkštos kėdės dalys.

Žymiai geriau prisitaiko prie kūno formų ir padeda tolygiai išsklaidyti įtampą bei suteikti visapusišką kūno palaikymą.

29-svyravimo-mechanizmo-Anti-Shock-funkcija
29

Atlošo saugios fiksacijos funkcija „ANTI-SHOCK“.

Kėdės svyravimo mechanizmas su „ANTI-SHOCK“ funkciją neleidžia staigiu judesiu atlošui grįžti į pradinę vertikaliąją padėtį, kai prieš tai užfiksuota atsilenkimo padėtis yra atleidžiama. Įjunkite mechanizmo svyravimą pakeldami rankenėlę į viršų (pasukdami rankenėlę prieš laikrodžio rodyklę) ir švelniai paspauskite pečiais atlošą - jis saugiai atsirakina.

30-nereguliuojami-kedes-porankiai
30

Nereguliuojami kėdės porankiai.

Porankiai prideda patogumo vengiant pečių bei kaklo skausmų, nuo rankų nuimant krūvį. Jie taip pat padeda išvengti raumenų skausmo. Reguliuojamo aukščio porankiai leidžia geriau sureguliuoti pečių ir dilbių padėtį stalviršio atžvilgiu. Tinkamo aukščio porankiai laiko rankų svorį, sumažindami apkrovą pečių ir viršutinės rankos dalies raumenims. Porankiai ypač naudingi jei daug dirbate kompiuteriu.